Her får du svar på ofte stilte spørsmål:

BESTILLING:

1Kan jeg få andre dører eller vinduer enn de på nettstedet?
Dessverre har vi ikke mulighet for å tilby andre typer produkter og komponenter enn de som er tilgjengelige på nettsiden.
2
2Kan jeg få andre farger enn de på nettstedet?
Dessverre har vi ikke mulighet for å tilby andre farger enn de som er tilgjengelige på nettsiden.
3Kan jeg få større dimensjoner enn alternativene som er tilgjengelige på nettstedet?
Siden alle produktene våre er produsert i spesielle mål og tilpasninger, har vi måttet gjøre visse begrensninger for å sikre raske leveranser. Derfor er det dessverre ikke mulig å bestille i andre størrelser enn de som er mulig i nettbutikken.
4Kan jeg få håndtak på utsiden av terrassedørene?
Nei, dessverre ikke, terrassedørene våre har kun håndtak på innsiden. Men vi anbefaler at du sjekker ut ytterdørene våre, der du kan få håndtak og låser både på innsiden og utsiden.
5Er det en garanti på produktene?
Ja, Klarvinduer gir 10 års produktgaranti på alle produktene våre. Les mer om garantien på klarvinduer.no/garanti
6Hva koster bestillingen min?
For å finne ut hva bestillingen din vil koste, velger du produktene du ønsker, fyller ut mål og hvilket tilbehør eller hvilken type glass du ønsker, direkte i nettbutikken. Du kan se prisen rett ved siden av produktet. Hvis du vil ha flere enheter, anbefaler vi at du legger alle enhetene med riktige dimensjoner og funksjonalitet i handlekurven, hvor du kan se prisen for hele bestillingen, inkludert rabatter.
7Jeg skrev feil mål da jeg bestilte, kan jeg endre dette nå?

Dessverre har vi ikke muligheten til å endre en ordre. Det vi kan gjøre er å kansellere din første bestilling og deretter lage en ny. Avbestilling av en bestilling kan gjøres gratis opptil 24 timer etter bestilling. Etter 24 timer er avbestillingsgebyret 50% av det totale bestillingsbeløpet. Hvis kansellering skjer etter 7 dager, betales hele beløpet av bestillingen av kunden.

For å kansellere bestillingen, må du kontakte kundeservice skriftlig på [email protected] med bestillingsnr. og dette må deretter bekreftes skriftlig av Klarvinduer for å være gyldig.

8Jeg har ikke mottatt min ordrebekrefelse, hva gjør jeg?
Har du husket å sjekke søppelpost eller spam mapper i e-posten din? Har du sjekket at e -postadressen du skrev inn da du bestilte var skrevet riktig? Hvis du har sendt inn feil e -postadresse eller ikke kan finne ordrebekreftelsen noen steder i e-posten din, kontakt oss gjerne via telefon eller e -post, så hjelper vi deg på rett vei.
9Har dere noen produkter på lager som man kan kjøpe og hente med en gang?
Nei beklager. Alle produktene våre blir laget på bestilling og er laget etter kundens mål og ønsker, så det finnes ingen lager.
10Hvor blir produktene produsert?
Våre vinduer og dører produseres på vår egen fabrikk i Tartu, Estland. Du kan lese mer om vår produksjon her.
11Produserer dere trekantet eller buede vinduer/dører?
Nei, vi produserer kun firkantige vinduer og dører. Du kan se hele utvalget av dører og vinduer her på hjemmesiden.
12Har dere et kontor eller showroom i Norge hvor man kan se produktene?
Nei, vi har dessverre ikke et sted man kan komme innom å se produktene live i dag. 

BETALING:

1Hvordan betaler jeg?
Vi tilbyr ulike betalingsmuligheter etter dine behov gjennom Klarna på vår nettside, vil du lese mer om betaling, klikk på linken her: https://klarvinduer.no/betaling
2Jeg har problemer med betaling, hva gjør jeg?
Hvis du har problemer med å gjennomføre betalingen din, anbefaler vi du kontakter Klarna direkte for hurtigst mulig hjelp. All betaling via vår nettside skjer gjennom Klarna, og hvis det skulle oppstå problemer, er det dem som sitter på løsninger. 

LEVERING:

1Hva koster leveringen?

Leveringsprisen varierer ut fra hvor i landet ordren skal sendes, men handler du for over 20.000 NOK får du gratis frakt. Du kan lese mer om leveringspris på klarvinduer.no/levering

2Når blir bestillingen min levert?

Leveringsuken du mottar når du bestiller, er den estimerte uken din bestilling ankommer vår terminal i Oslo. Deretter lastes din bestilling over til PostNord hvor vil du kort tid etter mottar en beskjed med er sporingsnummer og link hvor du kan følge din ordre. Det vil gå 1-8 dager før du mottar leveransen, avhengig av hvor i landet den skal sendes. Levering anses å være i en akseptabel tid hvis leveringen skjer senest fire uker etter beregnet leveringsdato oppgitt i ordrebekreftelsen. Vi anbefaler deg derfor å ikke bestille en håndverker / montør før du vet mer nøyaktig når din ordre kommer.

3Kan jeg få bestillingen min tidligere enn det nettstedet sier?

Nei, dessverre er det den foreløpige leveringsuka på nettstedet som gjelder. Hvis noe skulle endre seg, vil vi kontakte deg hurtigst mulig.

4Kan jeg spore bestillingen min?
Ja. Når ordren din kommer inn til Norge blir de sendt videre ut til deg via Postnord, og da vil du motta et sporingsnummer og track & trace link du kan følge.

OPPMÅLING OG MONTERING:

1Tilbyr dere oppmåling og / eller montering?
Klarvinduer tilbyr ikke oppmåling eller montering. Vi har derimot laget noen guides vi håper du kan finne nyttig. Her kan du lese om vår oppmålingsguide og her kan du lese monteringsveiledningen vår.

REKLAMASJON:

1

Hvordan går jeg frem hvis det er noe galt med varene jeg har mottatt?

Feil kan skje. Selvfølgelig prøver vi alltid å levere produkter som forventet, men dessverre kan det fortsatt oppstå feil. Fortvil ikke, vi vil gjøre vårt beste for å løse det i så fall! Vår høyeste prioritet er at alle våre kunder er fornøyde. Hvis du opplever transportskade, at et av produktene våre har en feil, eller kanskje er det noe som bare ikke oppfyller dine forventninger, kan du informere oss om dette slik at vi kan løse problemet så snart som mulig.
Hvis det er 'synlige skader' på leveringen, kontakt oss hurtigst mulig, helst innen 24 timer. Hvis det er skjulte skader, har du 7 dager til å kontakte oss og melde inn reklamasjon. Les mer om hvordan du skal gå frem her: klarvinduer.no/reklamasjoner.

GENERELLE SPØRSMÅL:

1Hvorfor dugger det på vinduene mine?
Faktisk er det et tegn på god isolasjon så lenge dugg er på utsiden av vinduet. Dugg på utsiden av vinduet ditt er veldig normalt mot vinter halvåret hvor det er stor forskjell på natt- og dagstemperatur, og derfor oppstår dugg typisk om morgenen.
Les mer om dugg og kondens på dører og vinduer her og finn ut hva du kan gjøre om du opplever kondens på innsiden.

FINN NYE VINDUER HER    FINN NYE DØRER HER