Disse salgsbetingelsene gjelder til enhver tid for alle kjøp fra Klarvinduer og oppdateres regelmessig. Sist oppdatert 29.04.2021

1. Bestilling og ordrebekreftelse

Alle varer/bestillinger (vinduer og dører) som bestilles på Klarvinduers nettsider gjøres etter mål, tilpasset våre kunders individuelle behov og ønsker. (Vær oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å tolerere en mindre feilmargin på 2 mm). Det er til enhver tid kundens ansvar å sørge for at ordrebekreftelsen samsvarer med produktet du ønsker å bestille siden alle produkter er laget etter spesialmål og man ikke har krav på angrerett.

Når varene er bestilt, vil en ordrebekreftelse bli sendt til deg via e-post. Hvis du ikke mottar ordrebekreftelsen på den oppgitte e-postadressen kort tid etter at du har lagt inn bestillingen, kan du kontakte Klarvinduer på telefonnr. 32 994 027 eller på e-post [email protected] .

NB! Det er til enhver tid kundens ansvar å sørge for at ordrebekreftelsen samsvarer med produktet du ønsker å bestille.

En bestilling av produkter etter spesialmål kan IKKE endres etter bestilling.

2. Betaling

Når kunden bestiller på nett, mottar kunden automatisk den aktuelle nettrabatten, som er angitt på nettstedet.

Enhver betaling for Klarvinduer via nettstedet https://klarvinduer.no skjer i NOK gjennom Klarna via en sikker, kryptert tilkobling.

Betalingsmetoder:

Betal nå

Velger du betal nå, kan du utføre betalingen hurtig, sikkert og enkelt med kort eller bankoverførsel.

Hvis du betaler med valgfritt kort, trekkes pengene direkte i forbindelse med kjøpet. Visa og Mastercard gebyr vil bli pålagt. Ellers kan du betale du med direkte bankoverførsel.

Betal senere

Gjennom Klarna kan du betale alt innen 14 dager etter varene er sendt, uten renter, forskuddsbetaling eller noen gebyrer hvis du betaler i tide. 

3-36 måneders betaling: Du kan velge å betale senere med finansiering, når du er i kassen velg din foretrukne betalingsplan. Du vil bli informert om en årlig rente før du fullfører transaksjonen. Den månedlige betalingen utføres online eller i Klarnas App ved hjelp av bankoverføring eller kortbetalinger. Klarna vil varsle deg når det er på tide å gjennomføre betalingen hver måned.

For å tilby deg Klarnas betalingsmåter, og avhengig av hvilken betalingsmetode du ønsker å bruke kan det være nødvendig å sender dine personlige data i form av kontakt- og bestillingsdetaljer til Klarna, for at Klarna skal vurdere om du er kvalifisert for betalingsmåtene deres og tilpasse betalingsmåtene for deg. Dine overførte personopplysninger behandles i tråd med Klarnas Personvernerklæring.

Når du legger inn bestillingen din og fullfører betalingen, foretas en reservasjon på din betalingsmetode for å sikre at det er tilstrekkelige midler til å dekke det totale beløpet for kjøpet fra kontoen din. Hvis beløpet ikke kan reserveres i forbindelse med bestillingen, forbeholdes retten til å kansellere bestillingen. Klarnas kjøperbeskyttelse fratar deg alt ansvar i forbindelse med svindel. Les brukervilkårene her.

For mer informasjon om Klarna og deres betalingstjeneste kontakt via telefon 21 01 89 91 eller på www.klarna.no

3.  Avbestilling

Vi tilyr 24 times gratis avbestillingsrett, 50% til 7 dager, og 100% betaling etter det.

Hvis du avbestiller 24 time etter bestilling er det gratis. Ved avbestilling etter 24 timer og opptil 7 dager belastes man 50% av den totale ordrekostnaden, og etter de 7 dagene belastes det fulle ordrebeløp.

For å avbestille må du kontakte Klarvinduers kundeservice skriftlig [email protected] med ordrenr. Og dette må deretter bekreftes av Klarvinduer, også via e-post, for å være gyldig.

OBS: Samme avbestillingsvilkår er gjeldende under kampanjer.

NB! Hos Klarvinduer forbeholder vi oss retten til å tolerere en mindre feilmargin på 2 mm, på alle våre produkter. Dette betyr at kjøperen aksepterer at det kan være tilfeller der produktdimensjonene som er nedskrevet i ordrebekreftelsen avviker med opptil 2 mm fra de faktiske produktdimensjonene.

4. Leverings- og fraktvilkår

Produktene er laget etter spesielle mål, og leveringstiden som angitt i ordrebekreftelsen er derfor alltid kun veiledende. Du vil motta en bekreftelse med nøyaktig leveringsdato så snart vi vet den (senest 2 dager innen). Levering vurderes rettidig hvis det skjer senest 4 uker etter leveringsdatoen som er angitt i ordrebekreftelsen. Vi oppfordrer deg derfor til ikke å bestille håndverkere/montører før du har mottatt en bekreftelse på den nøyaktige leveringsdatoen.

De kjøpte varene sendes til den avtalte leveringsadressen mellom kunden og Klarvinduer i forbindelse med kjøpet. Kunden er ansvarlig for å sikre at en stor lastebil/trailer kan komme frem til det oppgitte leveringsstedet. Vær oppmerksom på at levering til enkelte steder uten god veiforbindelse kan oppleve utsatt leveringstid. Ta kontakt med Klarvinduer for en nærmere avtale/avklaring.

Vi anbefaler at kjøperen er til stedet når varene blir levert, så leveransen kan kontrolleres for eventuelle transportskader og kan kvittere for dette med sjåføren innen de forlater. (Se mer i neste avsnitt om transportskader og/eller andre skader).

Hvis kunden ikke er til stede ved avtalt leveringstidspunkt godtar kunden at varene leveres i fravær av kunden. Som standard er dette en levering ved nærmeste fortauskant. Deretter anses bestillingen som fullført og i kjøperens eie. Er det ikke mulig for sjåføren å fullføre leveransen til adressen på grunn av veiarbeid eller generelle hindringer for tilgang, må kjøperen informeres, og som utgangspunkt må bestillingen leveres på nærmeste leveringspunkt i forhold til leveringsadressen. I tilfelle mislykket levering i tilfelle hindringer for sjåførens tilgang, vil Klarvinduer kreve betaling for oppfølging og endelig levering av kjøperen. Ventetid, unødvendig utvidelse av lossetid eller mislykkede leveringsforsøk, som avhenger av kjøpers forhold, vil bli belastet kjøperen i samsvar med transportørens gjeldende priser.

Klarvinduer tar forbehold for en hver forsinkelse på grunn av force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinbrudd, materiale, ordrebehandling og produksjonsfeil. Skadeserstatning kan uansett årsak maksimalt tilsvare verdien av det kjøpte produktet, og kan bare gjøres etter forhåndsavtale med Klarvinduer. Klarvinduer fraskriver seg en hver indirekte kostnad som følge av forsinkelser, inkludert kostnader for tredjeparter.

Varene kjøpt fra Klarvinduer sendes av ekstern speditør til leveringsadressen som er oppgitt i ordrebekreftelsen, men kun til fortauskanten. Ytterligere forespørsler / endringer i forbindelse med levering må informeres til Klarvinduer i god tid via e-post [email protected] og eventuelle kostnader knyttet til dette betales av kjøper. Levering skjer vanligvis på hverdager mellom kl 8.00 og 17.00.

NB! Det skal være fast underlag på leveringsstedet. På områder med grus, småsten mm., kan sjåføren nekte å gjennomføre leveringen.

OBS: Som en konsekvens av eskaleringen i spredningen av Coronavirus (Covid-19) tar vi forbehold for levering av din ordre. Hvis du er i karantene eller ikke ønsker kontakt med sjåføren i forbindelse med din kommende levering, vennligst informer kundeservice om dette i god tid.

5. Fraktskade og / eller annen generell skade

Fraktskader eller andre skader/mangler skal meldes til Klarvinduer ved å fylle ut vårt reklamasjonsskjema umiddelbart etter at leveransen har funnet sted. Ved levering oppfordres kjøperen sammen med sjåføren, å sjekke alle varer for skade før bekreftelse av mottak. Det vil si, sjekk om emballasjen er ødelagt, eller om det er andre synlige tegn på skade, og om det bestilte antall enheter tilsvarer det som ble levert.

Videre oppfordrer Klarvinduer til at kjøper bruker bilde- eller videomateriale før varene pakkes ut, for å bevise den aktuelle skaden til Klarvinduer. Kunden skal alltid dokumentere en skade før et produkt monteres! Dette vil gi mer troverdighet og medhold til kjøperen.

Hvis kjøperen ikke er tilstede under leveransen, kan fraktskader eller generell skade fortsatt rapporteres, men mangel på dokumentasjon i form av både foto- og videomateriale under levering og fraktbrev signert med forbehold - kan være negativt for forbrukeren.

I tilfelle synlig forringelse eller skade på varer, ber vi mottakeren klage umiddelbart eller senest innen 24 timer etter mottakelsen av bestillingen. Skjulte skader eller produksjonsskader som oppdages etter man har pakket varene ut varsles hurtigst mulig, og senest innen 7 dager etter mottakelse av bestilling.

Ovennevnte retningslinjer bør overholdes, spesielt i tilfelle fraktskader.

Ved skade mottas ordren med de noterte forbehold på fraktbrevet, og du bør kontakte Klarvinduer på [email protected]  eller telefon 32 994 027 så snart som mulig. OBS! Hvis levering har blitt nektet av deg, som kunde, og det viser seg at det ikke er noen produksjonsfeil / skade eller transportskade, må levering gjennomføres på din egen bekostning.

6. Angrerett og retur

Alle varer bestilt fra Klarvinduer er spesielt produsert i henhold til kjøperens individuelle ønsker og behov i samsvar med spesifikasjonene og spesielle dimensjoner spesifisert av kjøperen. Ettersom Klarvinduers produkter er spesialprodusert, klassifiseres de som tilvirkningskjøp og er dermed unntatt fra angrerett. Er varen levert mangelfull, vil forbrukerkjøpsloven gjelde da dette går under retten til å reklamere (se punkt 5).

For å sikre raskest mulig produksjonskjøring og dermed også kortest mulig leveringstid, bruker Klarvinduer et toppmoderne og helautomatisk ordrebehandlingssystem, noe som sikrer at produksjonen begynner kort tid etter kjøperen har lagt inn bestillingen.

Vi tilbyr gratis avbestilling av en ordre opptil 24 timer etter bestillingen, mellom 24 timer og opptil 7 dager etter blir du belastet 50% av det totale ordrebeløpet, og etter 7 dager belastes den fulle sum.

For å avbestille bestillingen må du kontakte Klarvinduers kundeservice via e-post [email protected] med ordrenr. Og dette må deretter bekreftes av Klarvinduer, også via e-post, for å være gyldig.

7. Klage- og garantibestemmelser

Forbrukerens rettigheter etter forbrukerkjøpsloven påvirkes ikke av garantibestemmelsene nedenfor.

Klarvinduer gir 10 års produktgaranti på alle produkter, se klarvinduer.no/garanti

NB! Produkter montert i utlandet dekkes IKKE av vår garanti.

Hvis et av våre produkter, har en mangel, kan kjøperen klage i samsvar med den norske lovgivningen som til enhver tid gjelder. Det er selvfølgelig et krav at klagen er berettiget og at feilen ikke har oppstått som følge av feil bruk eller feil montering.

Synlige feil og/eller skader MÅ meldes før montering! Det er kjøpers eget ansvar å varsle Klarvinduer om eventuelle skader eller mangler på produktet. Kunden har en undersøkelsesplikt og dersom ikke en synlig mangel er varslet før montering, bortfaller klageretten.

Vær oppmerksom på at garantien og klageretten ikke omfatter det som med rimelighet kan betraktes som "vanlig ettervern", for eksempel smøring og justering av hengsler eller rammer. Det gis ingen garanti for tetthet og dermed vanninntrengning på innadvendte doble dører, innovervendte dører og på dører med 1-punkts lukking.

Produktgarantien gjelder kun fabrikkmalte elementer og forutsetter at overflatebehandlingen opprettholdes kontinuerlig i forbindelse med skade og nedbrytning av maling. Produktgarantien dekker enten reparasjon eller utskifting. Utgåtte produkter erstattes med tilsvarende. Følgeskader, monteringsarbeid og tilhørende kostnader dekkes ikke av garantien.

Kjøper aksepterer at produktene kan ha små riper i treet, ekstraksjon fra knuter eller bobler i malingen. Videre er Klarvinduer ikke ansvarlig for noen påfølgende etterbehandling. Malearbeider samt mindre feil i rutene til Klarvinduer-elementer må vurderes i en avstand på minst 1 meter. Doble vinduer må vurderes, i en avstand på minst 3 meter, sett fra innsiden og må gjøres i diffust lys (f.eks. skyet himmel) uten direkte sollys eller kunstig lys, jf. «VISUAL QUALITY OF TERMORUDER”, Utgitt av «Glasindustrien», juli 2009.

Klageretten og Klarvinduers ansvar bortfaller i den utstrekning:

  • Monteringen av elementene er utført feil (se punkt 10: Dimensjoner, design, materialer og montering klarvinduer.no/montering-av-vinduer-og-dører).
  • Umonterte gjenstander oppbevart et sted hvor de ikke står tørt og uforstyrret, dekket til med egnet presenning/plater eller lignende.

Hvis Klarvinduer leverer et nytt produkt, dekkes ikke eventuelle monteringskostnader, kostnader for en tredjepart eller andre følgekostnader.

I tilfelle Klarvinduer sender en servicepartner til adressen for å rette opp en mangel, er det kjøpers ansvar å være til stede på den aktuelle adressen den aktuelle dagen. Hvis kjøperen ikke er til stede som avtalt, vil vår servicepartner kjøre igjen uten å rette opp problemet, og kjøperen vil bli fakturert for kostnaden av kjøringen. Når vår servicepartner har løst en klage, anses den aktuelle saken som avsluttet. Dersom kjøper ikke er fornøyd med resultatet, har kjøper plikt til å gjøre Klarvinduer og/eller servicepartneren oppmerksom på dette før servicepartneren forlater adressen - slik at servicebesøket kan fullføres på riktig måte.

OBS: Inntil videre vil vi foreta ekstra reservasjoner når det gjelder å sende servicepartnere ut til kunder med klager på grunn av koronasituasjonen. Derfor vil vi rette opp alle åpne klager så langt som mulig og som ikke krever menneskelig kontakt. Saker som krever utsendelse av serviceansatte til kunder, og samtidig vurderes som en hastesak, krever en spesiell avtale og det kan være ekstra ventetid.

8. Produktendringer og reservasjoner

Dimensjonene som er angitt i nettbutikken er alltid oppgitt som de ytre rammedimensjonene til produktene og produseres som bredde x høyde. Produktene er laget i vanlig god kvalitet.

Hos Klarvinduer utvikler vi kontinuerlig produktene våre. Derfor forbeholder vi oss retten til - når som helst og uten varsel - å endre design og layout av våre produkter og å endre valg av materialer. Bestilte varer vil alltid bli utført i samsvar med gjeldende standarder til enhver tid for Klarvinduer-produksjonen på bestillingstidspunktet. Varer bestilt til forskjellige tider er derfor ikke nødvendigvis identiske. Hvis kjøper tidligere har bestilt varer fra Klarvinduer og ønsker likhet mellom bestillingene, ta kontakt med Klarvinduer på [email protected]  eller per telefon på 32 994 027 før fristen utløper (Se punkt 3: Ordrebekreftelse og endringer / avbestilling )

9. Retningslinjer for priser

Alle priser for de enkelte produktene er oppgitt i NOK. inkludert mva, men uten fraktkostnader. Når kjøperen har valgt sine produkter, vil kjøperen kunne se prisen på forsendelsen i ordreoversikten før kjøperen legger inn sin endelige bestilling. Prisen er oppgitt i NOK inkludert mva. og vil variere forhold til hvor i landet se skal sendes.

Vi leverer i hele Norge, bortsett fra Svalbard og Jan-Mayen. Vi har ikke mulighet til å selge våre produkter til utlandet. Produkter som fortsatt kan monteres i utlandet, inkludert Svalbard og Jan Mayen, dekkes IKKE av vår garanti.

** Prisen kan variere under kampanjene våre, og den gjeldende prisen er derfor den som er beskrevet i kampanjen.

MERK: Rabattkoder kan ikke brukes under kampanjer. Dette betyr at du i kampanjer bare kan benytte deg av de aktuelle rabattene, som er gjeldende i nettbutikken (https://klarvinduer.no/).

Hvis bestillingen gjøres via Klarvinduers nettsted, vil kjøperen få en nettrabatt på grunn av de administrative besparelsene. Hvis kjøperen handler via vårt utstillingslokale og bestiller gjennom en selger og et fysisk bestillingsskjema, får kjøperen produktene til normal pris.

10. Dimensjoner, design, materialer og montering

Dimensjonene som kjøperen må angi, er alltid de ytre rammedimensjonene til elementene (bredde x høyde). Vi er alltid ansvarlige for kvaliteten på våre produkter, men utfører pågående produktutvikling - og vi forbeholder oss derfor retten til, når som helst og uten forvarsel, å endre design og utforming av våre produkter, samt å gjøre endringer i materialvalg. Bestilte varer vil alltid bli produsert i samsvar med gjeldende standarder til enhver tid for produksjon av Klarvinduer på det aktuelle bestillingstidspunktet.

Varer som kan bestilles på nytt på et senere tidspunkt, utføres derfor ikke nødvendigvis i henhold til nøyaktig de samme retningslinjene og er derfor ikke nødvendigvis helt identiske.

NB! Hos Klarvinduer forbeholder vi oss retten til å tolerere en feilmargin på 2 mm på alle våre produkter. Dette betyr at kjøperen aksepterer at det kan være tilfeller der produktdimensjonene som er angitt i ordrebekreftelsen avviker med opptil 2 mm fra de faktiske produktdimensjonene.

Montering av alle Klarvinduers produkter må utføres håndverksmessig korrekt, noe som betyr at all montering må utføres med egnede skruer, redskaper og i henhold til anbefalinger fra vår monteringsanvisning. For mer informasjon om montering, se vår monteringsanvisning på https://klarvinduer.no/montering-av-vinduer-og-dorer

11. Klage og tvister

Hvis du som kjøper ønsker å klage på kjøpet ditt hos Klarvinduer AS, vennligst kontakt oss [email protected]  eller på telefon 32 994 027.

Skulle vi ikke lykkes med å finne en løsning, kan du sende inn en klage til Forbrukerrådet.

Klarvinduer AS (registrert Norsk Avdeling klarvinduer OÜ, Estland)
Org. nr. 926 488 007
Skolegata 4
2150 Årsnes, Norge

E-post: [email protected]
Tlf.: 32 994 027