Ofte stilte spørsmål
Her får du svar på ofte stilte spørsmål!
Bestilling
Kan jeg få andre dører eller vinduer enn de på nettstedet?
Dessverre har vi ikke mulighet for å tilby andre typer produkter og komponenter enn de som er tilgjengelige på nettsiden.
Kan jeg få andre farger enn de på nettstedet?
Dessverre har vi ikke mulighet for å tilby andre farger enn de som er tilgjengelige på nettsiden.
Kan jeg få større dimensjoner enn alternativene som er tilgjengelige på nettstedet?
Siden alle produktene våre er produsert i spesielle mål og tilpasninger, har vi måttet gjøre visse begrensninger for å sikre raske leveranser. Derfor er det dessverre ikke mulig å bestille i andre størrelser enn de som er mulig i nettbutikken.
Kan jeg få håndtak på utsiden av terrassedørene?
Nei, dessverre ikke, terrassedørene våre har kun håndtak på innsiden. Men vi anbefaler at du sjekker ut ytterdørene våre, der du kan få håndtak og låser både på innsiden og utsiden.
Er det en garanti på produktene?
Ja, vi gir 12 års garanti på aluminiumskledde produkter og 7 års garanti på treprodukter. Les mer om garantien her.
Hva koster bestillingen min?
For å finne ut hva bestillingen din vil koste, velger du produktene du ønsker, fyller ut mål og hvilket tilbehør eller hvilken type glass du ønsker, direkte i nettbutikken. Du kan se prisen rett ved siden av produktet. Hvis du vil ha flere enheter, anbefaler vi at du legger alle enhetene med riktige dimensjoner og funksjonalitet i handlekurven, hvor du kan se prisen for hele bestillingen, inkludert rabatter.
Jeg skrev feil mål da jeg bestilte, kan jeg endre dette nå?
Dessverre har vi ikke muligheten til å endre en ordre. Det vi kan gjøre er å kansellere din første bestilling og deretter lage en ny. Avbestilling av en bestilling kan gjøres gratis opptil 24 timer etter bestilling. Etter 24 timer er avbestillingsgebyret 50% av det totale bestillingsbeløpet. Hvis kansellering skjer etter 7 dager, betales hele beløpet av bestillingen av kunden.
For å kansellere bestillingen, må du kontakte kundeservice skriftlig på hei@klarvinduer.no med bestillingsnr. og dette må deretter bekreftes skriftlig av Klar for å være gyldig.
Kan jeg montere en elektronisk lås på dørene deres?
De aller fleste elektroniske låser kan bare kobles til 1-punktslåser, så siden dørene våre er laget med 3-punktslåser, passer de ikke sammen. En elektronisk lås er basert på en motor som dreier sylinderen, som deretter folder ut et stempel fra låskassen (1-punktslås), men siden våre låser ikke fungerer på denne måten, er det vanligvis ikke mulig å installere dette på våre dører.
Vi kan på forhånd informere deg om at Yale Doorman ikke kan tilpasses våre dører.
Jeg har ikke mottatt min ordrebekrefelse, hva gjør jeg
Har du husket å sjekke søppelpost eller spam mapper i e-posten din? Har du sjekket at e -postadressen du skrev inn da du bestilte var skrevet riktig? Hvis du har sendt inn feil e -postadresse eller ikke kan finne ordrebekreftelsen noen steder i e-posten din, kontakt oss gjerne via telefon eller e -post, så hjelper vi deg på rett vei.
Har dere noen produkter på lager som man kan kjøpe og hente med en gang?
Nei beklager. Alle produktene våre blir laget på bestilling og er laget etter kundens mål og ønsker, så det finnes ingen lager.
Hvor blir produktene produsert?
Våre vinduer og dører produseres på vår egen fabrikk i Tartu, Estland. Du kan lese mer om vår produksjon her.
Produserer dere trekantet eller buede vinduer/dører?
Nei, vi produserer kun firkantige vinduer og dører. Du kan se hele utvalget av dører og vinduer her på hjemmesiden.
Har dere et kontor eller showroom i Norge hvor man kan se produktene?
Nei, vi har dessverre ikke et sted man kan komme innom å se produktene live i dag.
Betaling
Hvordan betaler jeg?
Vi tilbyr ulike betalingsmuligheter etter dine behov gjennom Klarna på vår nettside, vil du lese mer om betaling, klikk på linken her:
Jeg har problemer med betaling, hva gjør jeg?
Hvis du har problemer med å gjennomføre betalingen din, anbefaler vi du kontakter Klarna direkte for hurtigst mulig hjelp. All betaling via vår nettside skjer gjennom Klarna, og hvis det skulle oppstå problemer, er det dem som sitter på løsninger.
Levering
Når blir bestillingen min levert?
Leveringsuken du mottar når du bestiller, er den estimerte uken din bestilling ankommer vår terminal i Oslo. Deretter lastes din bestilling over til PostNord hvor vil du kort tid etter mottar en beskjed med er sporingsnummer og link hvor du kan følge din ordre. Det vil gå 1-8 dager før du mottar leveransen, avhengig av hvor i landet den skal sendes. Levering anses å være i en akseptabel tid hvis leveringen skjer senest fire uker etter beregnet leveringsdato oppgitt i ordrebekreftelsen. Vi anbefaler deg derfor å ikke bestille en håndverker / montør før du vet mer nøyaktig når din ordre kommer.
Kan jeg få bestillingen min tidligere enn det nettstedet sier?
Nei, dessverre er det den foreløpige leveringsuka på nettstedet som gjelder. Hvis noe skulle endre seg, vil vi kontakte deg hurtigst mulig.
Kan jeg spore bestillingen min?
Ja. Når ordren din kommer inn til Norge blir de sendt videre ut til deg via Postnord, og da vil du motta et sporingsnummer og track & trace link du kan følge.
Oppmåling og montering
Tilbyr dere oppmåling og /eller montering?
Klar tilbyr dessverre ikke oppmåling eller montering, men det er ikke så vanskelig å gjøre selv så om man vil gi det et forsøk kan du finne vår oppmålingsveiledning og monteringsveiledning nedenfor i denne kategorien. Eller kanskje du har et familemedlem, en venn eller en god nabo som kan hjelpe deg.
Hvordan fuger jeg tre/aluminiums elementer?
Ved fuging av tre/aluminiumsprodukter skal fugemassen ALLTID legges på tredelen og ikke aluminiumsprofilen. Dette opprettholder ventilasjonen og unngår dannelse av fukt mellom tre og aluminium.
Har dere en veiledning til oppmåling og montering?
Ja, det har vi, du kan finne vår veiledning til oppmåling her og vår veiledning til montering her.
Du kan finne hurtigmonteringssettet her.
Reklamasjon
Hvordan går jeg frem hvis det er noe galt med varene jeg har mottatt?
Feil kan skje. Selvfølgelig prøver vi alltid å levere produkter som forventet, men dessverre kan det fortsatt oppstå feil.
Fortvil ikke, vi vil gjøre vårt beste for å løse det i så fall! Vår høyeste prioritet er at alle våre kunder er fornøyde. Hvis du opplever transportskade, at et av produktene våre har en feil, eller kanskje er det noe som bare ikke oppfyller dine forventninger, kan du informere oss om dette slik at vi kan løse problemet så snart som mulig.
Hvis det er 'synlige skader' på leveringen, kontakt oss hurtigst mulig, helst innen 24 timer. Hvis det er skjulte skader, har du 7 dager til å kontakte oss og melde inn reklamasjon. Les mer om hvordan du skal gå frem her:
Generelle spørgsmål
Hvorfor dugger det på vinduene mine?
Faktisk er det et tegn på god isolasjon så lenge dugg er på utsiden av vinduet. Dugg på utsiden av vinduet ditt er veldig normalt mot vinter halvåret hvor det er stor forskjell på natt- og dagstemperatur, og derfor oppstår dugg typisk om morgenen.