Salget fortsetter! Opptil 55 % rabatt
Hva er viktig å være oppmerksom på før, under og etter ditt kjøp? image

Hva er viktig å være oppmerksom på før, under og etter ditt kjøp?

Innholdsfortegnelse

Arrow icon related to the table of content

Å kjøpe dører og vinduer på nett kan være vanskelig. Det er mange ting å vurdere før, under og etter kjøpet. Hos Klar ønsker vi å gjøre kjøp av vinduer og dører så enkelt som mulig for deg som kunde, slik at du kan føle deg trygg ved å handle hos oss.

I dette innlegget tar vi for oss stegene: før, under og etter kjøpsprosessen, hvor du enkelt finne den informasjonen du trenger, avhengig av hvor du er i prosessen. Du vil også finne flere nyttige linker underveis i innlegget, slik at du enkelt kan finne mer informasjon om det aktuelle temaet der du måtte ha et behov for det.

FØR KJØPET DITT

Du er i full gang med alle vurderingene og kanskje har du allerede en god ide om hva slags vinduer eller dører du trenger. Det er imidlertid flere ting å ta hensyn til i avgjørelsen som: materialer, dimensjoner, farge, åpningsretning og mye mer.  La oss kikke nærmere på det. Du kan også få hjelp til hvordan du måler opp og bestille under dette punktet.

Hvilken type vindu og dør bør jeg velge?

Selve beslutningen er første skritt mot en boligfornyelse. Når du skal ha nye vinduer og dører er det viktig å velge type. Forhold til vinduer kan det være alt fra sprossevinduer til fastkarm vinduer, og når vi snakker om dører kan det være alt fra en terrassedør med 1 rute til en dobbel ytterdør med 16 ruter.


Hvilken type dør og vindu du velger avhenger selvsagt av din egen stil, men også hjemmet ditt som kan preges av et moderne eller tradisjonelt uttrykk. Her kan du lese om alle vindustyper og dørtyper.

Hvilke materialer bør jeg velge?

Du kan velge dine elementer i tre eller tre/aluminium. Vi vil alltid anbefale deg å investere i tre/aluminium for et tilnærmet vedlikeholdsfritt element, så du sparer både tid og penger på vedlikehold i lengden.

Du kan også velge mellom 2-lags glass og 3-lags glass. Er du tvil om det skal være 2- lags eller 3-lags glass kan du lese mer om det her.

I vår designer vil du møte flere tilpasningsmuligheter, noe som er en stor fordel for deg fordi du kan tilpasse ditt nye vindu eller dør akkurat etter dine behov. Der kan du også lese om hva de ulike alternativene betyr for deg.

Hva er viktig under oppmåling og hvordan gjør jeg det?

Noe du trenger i begynnelsen er målene til de nye dørene og/eller vinduene dine. Målene er med til å gi deg riktig pris når du går i gang. Oppmålingen er en smal sak og du kan få hjelp til hvordan du gjør det her.


Vær oppmerksom på at alle mål er spesifisert i BREDDE x HØYDE.

Hvordan bestiller jeg og hva bør jeg være oppmerksom på?

Nå er du forhåpentligvis klar til å bestille og det er heldigvis ikke så vanskelig! Finn ønsket vindu eller dørtype, velg antall fag og ruter, samt de ulike komponentene og legg elementet i kurven.


Når du har alle varene klare i handlekurven, kan du gå videre til levering og betaling.

Levering:

Vi tilbyr standard levering og spesial levering. Krever bestillingen din spesiallevering fordi den er ekstra lang eller skal leveres til en hytte med dårlig fremkommelighet, er det viktig at du kontakter oss og gjør oss oppmerksom på dette slik at vi kan planlegge din levering sammen så den kommer trygt frem. Les mer om de ulike leveringsformene her eller i punktet ‘Under kjøpet ditt’ lengre ned på siden.

Betaling:

Når du legger inn en bestilling og fullfører betalingen kan du velge om du vil betale nå eller senere med betalingsløsningen Klarna, velger du å betale med kort trekkes pengene direkte i forbindelse med kjøpet. Har du spørsmål angående betaling kan du lese mer her.

Dobbel ytterdører åpen til hagen

UNDER KJØPET DITT

Når du har bestilt varene dine er det bare å glede seg til de kommer. Ved bestilling vil du bli informert om forventet leveringsuke til vår terminal utenfor Oslo og deretter vil det gå 1-8 dager til du kan forvente varene hjemme hos deg.

Vær oppmerksom på at hvis du har bestilt produkter som er over 2 meter, må du beregne opptil en uke ekstra leveringstid da disse varene blir levert i spesielle lastebiler av lokale transportører. Vi vil gjøre vårt beste for å levere bestillingen din så raskt som mulig.

Ikke bestill håndverker før varene er fysisk på adressen din

Mens du venter på bestillingen din kan du forberede monteringen av varene dine. Det kan du kanskje gjøre selv eller få en håndverker til å hjelpe med. Det er viktig at du IKKE bestiller en håndverker før du har mottatt varene dine fysisk på adressen din, men du kan alltids hente forskjellige tilbud eller finne den riktige snekkeren til du mottar bestillingen.


Grunnen til at du ikke bør bestille en håndverker er fordi det kan oppstå forsinkelser i leveringen din. Det håper vi selvfølgelig ikke er tilfelle, men uforutsette hendelser kan skje og da er det kjekt at det ikke står en håndverker på timesbetaling å venter uten av varene er kommet.

Hvis du vil montere elementene selv, men kanskje ikke har prøvd det så mange ganger før har vi laget en veiledning til deg her for hvordan du selv kan demontere og montere vinduer og dører.

Sjekk om du oppfyller kravene for standard levering og informer oss om spesiallevering

En annen ting du kan gjøre i mellomtiden er å sjekke om adressen din krever alternativ levering – eller om du kan få den levert med standard levering.

  • Standard levering er kantsteinslevering, som krever at adressen din må oppfylle visse betingelser for at lastebilen skal få tilgang til hjemmet ditt.

  • Ved spesiellevering er dette en med annen type transport, dersom adressen din ikke oppfyller kravene til en normal leveranse. Det kan også være du ønsker å bestille en kranbil eller annet forhold til hvor du ønsker varene levert. 

Det er viktig at du gir oss skriftlig beskjed om en mulig spesiallevering senest 1 uke før forventet leveringsuke.

Her kan du lese mer om levering. 

ETTER KJØPET DITT

Nå har du fått de nye varene dine levert og du er enda et steg nærmere et ferdig renoveringsprosjekt! Det er noen ting det er viktig å huske på etter at du har mottatt leveringen.

Du må sjekke leveringen din før og etter at varene er pakket ut

Når du mottar leveringen din, er det viktig at du venter med å pakke dem ut. Gjennomgå produktene med sjåføren og sjekk for ‘synlige skader’, dvs. skader som kan sees før utpakking. Dersom det er synlige skader eller mangler skal dette noteres på fraktbrevet med sjåføren og du må kontakte oss innen 24 timer.

Hvis det er synlige skader, ta bilde av hele pallen og skaden.

Nå kan du pakke ut varene og sjekke for ‘usynlige skader’ dvs. skader som først kan sees etter utpakking. Hvis det er skjulte skader, har du 7 dager på deg til å kontakte oss og reklamere.

Her kan du lese mer om reklamasjoner og hvordan du reklamerer.

Nå kan du bestille håndverker!

Etter å ha sjekket leveransen din og det ikke er skader å finne, kan du bestille en håndverker – med mindre du selvfølgelig monterer selv.

Nyt resultatet av de nye dørene/vinduene i hjemmet ditt

Etter at elementene dine er montert er det bare én ting igjen å gjøre: Gled deg over synet av det fornyete resultatet i hjemmet ditt! Du vil garantert kunne merke en forskjell – både i uttrykket til hjemmet ditt og i inneklimaet, som vil være bedre isolert.

Del gjerne kjøpet ditt med oss ​​på Facebook eller Instagram med #klarhome. Vi gleder oss til å se!

Har du flere spørsmål som ikke ble besvart her kan du besøke vår FAQ eller kontakte vår kundeservice som gjerne vil hjelpe deg.