KVALITETSVINDUER OG -DØRER MED OPPTIL 60 % RABATT – AVSLUTTES 14.10.25
Levering
Hos Klarvinduer leverer vi dine vinduer og dører direkte fra vår egen fabrikk i Estland til den leveringsadressen du har valgt. Bestillingen din pakkes på én eller flere paller og leveres som regel med vår en lastebil med tilhenger (lengde: 16,5 m x bredde: 2,5 m x høyde: 4 m).
For alle leveranser tilkommer et emballasjegebyr på 135 kr. Les mer om emballasje og gebyret her. Vær oppmerksom på at for hver 6. bestilte vare øker leveringsprisene med +75 % på grunn av bestillingens størrelse.
Vi opererer med ulike prisgrupper avhengig av hvilket postnummer du ønsker levering til. Bor du på en øy uten broforbindelse, må du være oppmerksom på at det kan påløpe ekstra kostnader, for eksempel ved fergeleiet. Ønsker du levering til en øyadresse, eller har du behov for en spesiallevering, kan du kontakte oss her – så finner vi en løsning sammen.
Vi leverer dessverre ikke til Svalbard (inkludert Hopen og Bjørnøya) eller Jan Mayen (postnummer 8099 og 9170–9179).
Vår standardlevering skjer med en lastebil med tilhenger som har lengde: 16,5 m x bredde: 2,5 m x høyde: 4 m, og leveres til fortauskant.
Hvis en 16,5 meter lang lastebil ikke kan komme fram til adressen, må vi få skriftlig beskjed i god tid (minst 1 uke før levering) dersom bestillingen må leveres med en mindre lastebil eller det er behov for kranbil.
Så vil du få en en alternativ levering, som du som forbruker må betale for, med mindre du velger et alternativt leveringssted som vår standardlevering kan nå.
Zoner | Postnummer | Pris |
---|---|---|
Sone 1 | 0001-3999 | 925 NOK |
Sone 2 | 4000-4399 | 1410 NOK |
Sone 3 | 4400-5699 | 925 NOK |
Sone 4 | 5700-5999 | 2190 NOK |
Sone 5 | 6000-7799 | 1410 NOK |
Sone 6 | 7800-9169 | 2720 NOK |
Sone 7 | 9180-9999 | 3240 NOK |
Hvis du bor i en smal, grusvei eller blindvei, for eksempel i et hytteområde, kan vi tilby levering med hurtigvarebil.
Vær oppmerksom på at dersom en bestilling inneholder et produkt som er høyere enn 185 cm, er det ikke mulig å levere med hurtigvarebil på grunn av bilens innvendige høyde, ettersom pallen i seg selv er 20 cm høy.
Nedenfor kan du se tilleggsprisen i tillegg til gebyret som betales for standardlevering.
Kjører fra | Tilleggspris fra |
---|---|
Oslo | 845 NOK |
Bergen | 925 NOK |
Hvis du ønsker levering til døren, inn i hagen din eller til en byggeplass, kan vi tilby levering med kranbil.
Nedenfor kan du se tilleggsprisen i tillegg til gebyret som betales for standardlevering.
Kjører fra | Tilläggspris från |
---|---|
Oslo | 1395 NOK |
Bergen | 1395 NOK |
Når du legger inn bestillingen, velger du en leveringsuke – dette er uken varene ankommer vår transportpartners terminal. Derfra blir bestillingen din overført til en av våre lokale transportpartnere, som deretter kontakter deg for å avtale nøyaktig leveringsdato.
Vær oppmerksom på at produkter som er over 2 meter kan ha opptil én uke lengre leveringstid. Disse leveres med spesialbiler fra lokale transportører, som tar direkte kontakt med deg for å avtale levering.
I tabellen nedenfor finner du forventet leveringstid etter at ordren har ankommet terminalen i Norge.
Postnummer | Forventet leveringstid |
---|---|
0000-2299 og 3000-3999 | 2-4 dager |
2300-2999 og 4000-5999 | 3-6 dager |
7000-7999 | 3-6 dager |
6000-6999 og 8000-8999 | 4-7 dager |
9000-9499 | 5-8 dager |
9500 - 9999 | 6-9 dager |
Hvis du ønsker å endre leveringsdato, leveringsadresse eller telefonnummer etter at bestillingen er sendt fra fabrikken, hjelper vi deg gjerne.
Pris: 270 kr
Vi kan også tilby levering innenfor et bestemt tidsrom.
Pris: 750 kr (inkludert gebyr for endring)
Ved mislykket levering påløper et gebyr på 750 kr i tillegg til leveringsgebyret.
En levering regnes som mislykket dersom standardlevering eller avtalt leveringsmetode ikke er mulig, for eksempel hvis lastebilen eller kranen ikke kan komme fram til adressen.
Vi anbefaler at du er til stede ved levering for å forsikre deg om at bestillingen er i god stand ved ankomst.
Dersom det oppstår skader under eller ved levering, må du skrive «skade» på følgeseddelen før du signerer, og ta et bilde før du fjerner emballasjen. Bildet skal legges ved reklamasjonsskjemaet.
Vi vil forsøke å levere bestillingen din selv om du ikke er til stede på det planlagte leveringstidspunktet.
Sjåføren vil da ta et bilde av leveringsstedet, og du er selv ansvarlig for eventuelle skader, tyveri eller lignende.
I sjeldne tilfeller kan sjåføren vurdere at det ikke er forsvarlig å etterlate leveransen uten tilsyn.
I så fall blir leveringen ikke gjennomført. Bestillingen returneres til fabrikken, og du blir belastet for hele leveringskostnaden. En ny levering vil deretter bli planlagt.
Vi anbefaler at du er til stede ved levering for å kontrollere varenes tilstand. Selv om de aller fleste leveranser ankommer i perfekt stand, kan du med denne veiledningen forsikre deg om at både bestillingen og leveringen lever opp til forventningene dine.
Skulle det mot formodning være feil eller mangler, er det viktig at du har nødvendig dokumentasjon for å kunne kontakte kundeservice. Vi anbefaler derfor at du tar deg tid til å følge mottaksveiledningen nedenfor.
Det er viktig for oss at produktene dine er godt beskyttet under transporten. Derfor fester vi elementene på en pall og pakker dem inn med skumkanter og plast. Emballasjen er kun ment som transportbeskyttelse, så fjern den når produktene er plassert et trygt sted.
Det er en del som må pakkes ut før du kan installere de nye vinduene og dørene dine. Det er derfor viktig at du tar deg god tid til utpakkingen og følger utpakkingsveiledningen trinn for trinn, slik at produktene dine forblir i perfekt stand frem til installasjonen.
Å kjøpe nye vinduer og dører kan virke komplisert, men vi er her for å gjøre det enkelt. Har du spørsmål – da er vi bare en melding unna.
Oppgrader hjemmet ditt med energieffektive dører og vinduer. Du kan designe dine nye dører og vinduer så de passer nøyaktig til dine behov.