Lina
Innholdsfortegnelse
Lina er en annen kundeservicespesialist her på kontoret i København. Lina er fra Sverige, så hun tar seg hovedsakelig av svenske samtaler. Lina elsker fruktpizzaer (ja, du leste riktig), spesielt pærepizza. Hun ønsker seg et stort hus med en stor hage, slik at hun en dag kan huse alle redningsdyrene hun ønsker seg. Les mer om Lina her.
Hva betyr Klar for deg?
Kombinasjonen av å ha gode produkter til lave priser, samtidig som vi fokuserer på bærekraft og kvalitet. Klar som helhet handler mye om teamarbeid, og hvordan folk i ulike avdelinger har en følelse av å hjelpe hverandre og jobbe sammen for å løse problemer. Dette liker jeg veldig godt.
Hvorfor jobber du for Klar?
Jeg skulle flytte til Danmark og lette etter en jobb som trengte svensktalende, og så så jeg denne jobben. Jeg følte meg virkelig hjemme under jobbintervjuet, det føltes ikke som et jobbintervju. Det føltes som å snakke med venner eller kolleger. De ga meg raskt beskjed om at jeg hadde fått jobben, og jeg er veldig glad for at jeg fikk den.
Hvordan vil du definere Klars forretningskonsept?
Å ha et gjør-det-selv-konsept, laget ut fra akkurat de målene du vil ha i huset ditt. Hvis du vil bygge ditt drømmehus og du har et budsjett, med spesifikke behov, til og med odde mål, så har vi det du er ute etter. Til en god pris og god kvalitet. Vi er veldig transparente med de forskjellige produksjonsfasene, og vi er basert i Europa, så vi støtter lokale økonomier.
På hvilken måte har Klar påvirket ditt syn på balansen mellom kvalitet og pris når du kjøper byggematerialer, spesielt vinduer?
Jeg har innsett at man ikke trenger å gå på kompromiss med pris og kvalitet. Jeg visste ingenting om vinduer før jeg begynte her, men etter å ha vært her og besøkt fabrikken og sett hvordan produktene våre produseres, har jeg innsett at kvaliteten ikke trenger å gå ned i takt med prisen.
Hva er favorittproduktet ditt?
Bondehusvinduer, fordi det er de vinduene jeg vokste opp med. Jeg vokste opp i en gammel bondegård, og det er det jeg husker. De er favoritten min, og jeg tror jeg har mye kunnskap om dem, så jeg kan snakke mye om det. Hvis jeg skulle kjøpe et hus i fremtiden, ville jeg valgt disse vinduene.
Hvordan øker Klar kundetilfredsheten?
Nå er det en kombinasjon av å kunne nå ut til så mange kunder som mulig. Vi kan nå ut til de forskjellige kundene i forskjellige land, og de ønsker å snakke på sine lokale språk. Det er veldig bra å ha folk som jobber med ulike oppgaver sammen. Vi prøver å svare kundene så raskt som mulig. Hvis vi bruker for lang tid på å svare dem, blir de ikke fornøyde. De føler seg i det minste sett hvis vi tar kontakt raskt.
På hvilken måte har Klar påvirket ditt syn på balansen mellom kvalitet og pris når du kjøper byggematerialer, spesielt vinduer?
Jeg har innsett at man ikke trenger å gå på kompromiss med pris og kvalitet. Jeg visste ingenting om vinduer før jeg begynte her, men etter å ha vært her og besøkt fabrikken og sett hvordan produktene våre produseres, har jeg innsett at kvaliteten ikke trenger å gå ned i takt med prisen.
Hvordan tror du Klar vil se ut i fremtiden?
Jeg håper vi blir et selskap i vekst. Akkurat nå har mange av kundene våre kunnskap om byggebransjen, men ved å legge til ulike tjenester som monteringsservice, kan vi nå ut til folk som kanskje ikke vet hvordan man monterer vinduer. Derfor kommer vi til å utvide kundebasen vår.
Hvor ser du deg selv om 10 år?
Drømmen min er å ha slått meg til ro, et hus på landet, med mine landhusvinduer. Stor hage, et gult hus og gul omsorg. Hvor da? Det vet jeg ikke ennå, men jeg vil bo i huset mitt med den store hagen min.
Hva er dine håp og ambisjoner for Klar i fremtiden?
Jeg håper at vi skal fortsette å vokse som bedrift, at vi skal være det selskapet som folk vil huske, det første selskapet folk vil tenke på når de skal kjøpe dører og vinduer.